Procedura serwisowa falowników HUAWEI

  • przez

Jedną z przyczyn niewłaściwego działania instalacji fotowoltaicznej może być nieprawidłowa praca falownika. Jeżeli błąd wynika z wewnętrznego uszkodzenia urządzenia, konieczny będzie kontakt z dystrybutorem. Przeczytaj nasz artykuł i sprawdź, jak skorzystać z usługi serwisowej lub uzyskać wsparcie techniczne.

Falownik nie działa? Sprawdź, gdzie zgłosić się z serwisem urządzenia

By przyspieszyć usługę serwisową, Huawei przygotował specjalną procedurę, służącą do zgłaszania błędów w pracy falownika. Warto się z nią zapoznać, by cały proces przebiegł szybko i sprawnie. W pierwszej kolejności należy skontaktować się z dystrybutorem, od którego został zakupiony falownik.

W firmie Bruk-Bet PV za obsługę zgłoszeń odpowiada Dział Wsparcia Technicznego, w którym pracują osoby specjalizujące się w obsłudze procesu reklamacyjnego urządzeń Huawei, oraz platformy monitorującej Fusion Solar. Dział zapewnia nie tylko wsparcie techniczne, ale także udostępnia różnego rodzaju materiały i instrukcje, przydatne podczas konfiguracji falownika.

Zgłoszenie serwisowe można dokonać również bezpośrednio do centrum wsparcia technicznego Huawei.  W tym celu skontaktuj się z konsultantem pod nr telefonu 00 80 0338 88888 lub prześlij wiadomość email na adres: eu_inverter_support@huawei.com

Dokumentacja potrzebna do zgłoszenia serwisowego

Pamiętaj, aby do zgłoszenia serwisowego dołączyć podstawową dokumentację. Jest ona niezbędna do rozpoczęcia procedury serwisowej.

Dokumentacja podstawowa powinna zawierać:

  1. Numer seryjny falownika ( zdjęcie tabliczki znamionowej),
  2. Dzienniki zdarzeń (logi) z falownika,
  3. Opis problemu.

Może się zdarzyć, że analiza zgłoszonego problemu będzie wymagała przesłania dodatkowych dokumentów.  Należą do nich:

  1. Pomiary napięcia po stronie AC (dla każdej fazy oraz międzyfazowej),
  2. Pomiary napięcia oraz polaryzacji po stronie DC,
  3. Pomiary rezystancji izolacji po stronie AC i DC,
  4. Zdjęcia falownika (uziemienie, złącza DC i AC),
  5. Opis stanu diod na falowniku ( lub krótki film),
  6. Dokumentacja zdjęciowa z wykonywanych pomiarów.

Jeśli zależy ci na szybkim rozpoczęciu procedury serwisowej, rekomendujemy, aby już podczas zgłoszenia usterki dołączyć pełną dokumentację (podstawową i dodatkową).

Wymiana gwarancyjna – sprawdź, co musisz wiedzieć

W wyniku przeprowadzonego postępowania serwisowego, i pozytywnego rozpatrzenia zgłoszenia uzyskasz decyzję o wymianie gwarancyjnej falownika.  W tym celu należy wypełnić dokument dołączony w wiadomości o nazwie „Faulty Tag”. Pamiętaj, aby podać w nim takie informacje, jak:

  1. adres dostawy,
  2. dane osoby kontaktowej wraz z numerem telefonu i adresem email
  3. numer seryjny urządzenia.

Po otrzymaniu i wymianie falownika poinformuj dział techniczny który prowadził sprawę, oraz zgłoś przygotowanie przesyłki z uszkodzonym falownikiem do wysyłania.

W mailu potwierdzającym dane adresowe miejsca w którym falownik się znajduje otrzymasz:

– informację dotyczącą daty i przedziału czasowego wizyty kuriera który zgłosi się po paczkę

– etykietę niezbędną do naklejenia w widocznym miejscu na przesyłce.

Pamiętaj, po otrzymaniu nowego urządzenia jesteś zobowiązany do odesłania uszkodzonego falownika. Jeżeli wadliwie działające urządzenie nie zostanie zwrócone, gwarancja na nowy falownik, dostarczony w ramach wymiany, nie będzie obowiązywać.

Jakie falowniki nie są objęte gwarancją?

Pamiętaj, że urządzenia kupione poza oficjalnym kanałem dystrybucyjnym oraz takie, dla których obszarem obowiązywania gwarancji nie są kraje Unii Europejskiej, nie są objęte wsparciem serwisowym i gwarancyjnym w Polsce. Właśnie dlatego, przed zakupem falownika sprawdź, czy jest on przeznaczony na rynek unijny.

Dodatkowe informacje:

https://solar.huawei.com/pl/news/pl/2020/7/pl_20200708  – link do pełnej informacji na temat zwrotu kosztów wymiany gwarancyjnej

https://app.huawei.com/escpportal/pub/wechat.html?Language=en&appName=escp&buType=2 – link do pobrania dokumentu gwarancyjnego